Följande gällde för bordsbokningen inför Retrogathering 2022.
- Tidigare sponsorer kontaktades tidigt, och företag som önskade teckna sig som nya sponsorer togs emot utifrånr tillgång, då antalet tillgängliga sponsorpaket är begränsade.
- Privatpersoner som är medlemmar i Retrogathering Intresseförening hade möjlighet att ansöka om 1-2 st bord vardera, genom att besvara informationsutskick som gått ut i samband med förnyelse av medlemskap.
Bra att veta
- Borden är nominellt 120×70 cm, vissa bord kan vara något större än så, men det är den mindre storleken vi utlovar.
- Vi tillhandahåller en svart underlagsduk som täcker själva bordsytan, namnskylt på bordet och namnbricka till utställaren.
- De varor som är tillåtna att säljas på mässan ska ha någon koppling till spel eller datorer, vilket inkluderar homebrews i form av mjukvara eller hårdvara, litteratur och licensierad merchandise. Bland de föremål vi däremot stoppar från försäljning ingår:
- Reproduktioner av spel, kartonger, instruktioner, affischer osv avsedda att ersätta en ursprunglig produkt. OBS!
- Livsmedel och drycker tänkta för konsumtion på mässan (samlarobjekt är OK)
- Vapen och verklighetstrogna kopior av sådana
- Levande djur och liknande
Utställare som bryter mot dessa regler kan efter tillsägning och varning komma att bli avvisad från platsen.
- För dem som bokat 1 st bord ingår inträde till Retrogathering för utställaren + 1 medhjälpare (totalt 2 personer), för dem som tecknat sponsorpaket om 2 bord ingår inträde för utställaren + 2 medhjälpare (totalt 3 personer).
- För dem som tecknat sponsorskap ingår klickbar logotyp på hemsidan under den kommande 12 månadersperioden, logotyp på affisch och andra trycksaker.
- Samtliga utställare kommer att omnämnas med alias på en karta i trycksak i samband med Retrogathering.
- Utställare är normalt välkomna att förbereda sina bord från fredag kväll samt lördag morgon. Exakta tider och villkor skickas ut före mässan till dem som bokat bord.